Rok 2017/2018

“Wyjazd naukowy do Warszawy i Otwocka”


W dniach 4-5 października 2017 r. klasy 2a/e i 3 a/e pod opieką p. M. Adamowicz i wychowawczyń wzięły udział w wyjeździe naukowym do Warszawy i Otwocka.
Młodzież brała udział w ciekawych i bardzo inspirujących warsztatach w Centrum Kopernika, podczas których poznała wiele tajników z dziedziny fizyki, elektryczności i elektrotechniki.
W trakcie drugiego dnia wycieczki odwiedziliśmy Narodowe Centrum Badań Jądrowych w Otwocku, największy instytut naukowo- badawczy w Polsce,  który prowadzi wiele badań oraz rozwija wiedzę i technologię z takich dziedzin jak: fizyka, chemia jądrowa, inżynieria jądrowa oraz wykorzystanie energii jądrowej dla potrzeb gospodarki.
Znajduje się tam również jedyny działający w Polsce reaktor jądrowy “Maria”. Wytwarzany w nim strumień neutronów plasuje go na piątym miejscu w Europie wśród   reaktorów badawczych.
Warsztaty i wykłady, w których brała udział młodzież były nie tylko okazją do nauki, czy sprawdzenia swojej wiedzy .Były możliwością do jeszcze lepszego zrozumienia zagadnień fizycznych i zastosowania fizyki w życiu codziennym. Atmosferę naukową maturzyści z p. Adamowicz stworzyli już w autokarze.
Młodzież wróciła zadowolona, pełna wrażeń własnych wniosków i przemyśleń, a także zapału do dalszej pracy.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wspólnie spędzony czas.

“Seminarium na Wydziale ETI”


Dnia 22 września 2017 roku uczniowie klas 2ae i 3a wzięła udział w seminarium “Od słabych prądów do technologii kosmicznych” zorganizowanym przez Wydział ETI PG. W krótkich prezentacjach prelegenci przedstawili zagadnienia z zakresu automatyki, robotyki, elektroniki, sieci na morzu, inżynierii biomedycznej, inżynierii danych, radiokomunikacji oraz technologii kosmicznych. Opowiedzieli o ciekawych tematach, które obecnie pasjonują studentów, doktorantów i wykładowców wydziału.

“Wyjazd integracyjny”

Garczyn tradycyjnie przywitał nas ulewą, ale my się deszczu nie boimy. Dziękujemy Nostromo – Niezapomniane Biwaki Szkolne za fantastyczne zajęcia. Integrację klas pierwszych uważam za udaną.